<a href=http://zawa.blogsome.com>Zawa Clocks</a>


WORLD MAP


NASIHAT-NASIHAT
&
CERITA BERMAKNA


NASEHAT ORANG BIJAK

kata bijak, kasih sayang Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam.kata bijak kasih sayang Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.



SE CIA MO NI FO SHUO:

 
“Pikiran layaknya sebuah pena yang akan menggores jejak baru atau sekedar menebalkan jejak lama dalam pandangan seseorang.”

“Sekalipun dana yang diberikan sangat kecil, ketulusan akan membuatnya menjadi besar”


“Kebencian, dendam, kemarahan dan perang tidak akan berakhir jika dibalas dengan cara yang sama. Hal tersebut hanya akan menimbulkan penderitaan bagi semua pihak.”


“Kebencian, dendam, kemarahan dan perang tidak akan berakhir jika dibalas dengan cara yang sama. Hal tersebut hanya akan menimbulkan penderitaan bagi semua pihak.”



“Mengabaikan penderitaan makhluk hidup di depan mata adalah bentuk kekejaman yang halus. Ucapan yang kasar adalah bentuk kekejaman yang buruk. Memfitnah adalah bentuk kekejaman yang sangat buruk. Kesenangan menyakiti adalah bentuk kekejaman yang paling buruk.”


 SEMOGA SEMUA MAHLUK HIDUP 

BERBAHAGIA




For read more, klik ARTIKEL pada laman diatas




 

Tidak ada komentar:

Team_Kasih Gallery

www.flickr.com
Ini adalah lencana Flickr yang menampilkan foto dan video publik Tim Kasih. Buat lencana Anda di sini.

TEAM KASIH FOUNDATION

Pengikut

Copyright © Team Kasih. Diberdayakan oleh Blogger.